muti a recepted... megsütöm.

kisült a kalácsom

kisült a kalácsom

habos karamellás szelet

2017. december 19. - mdeszi

sütünk ma egy csodálatos desszertet! ilyet ni:

2017-12-181.jpgelőtte azonban jön a fejtágítás. ;) itt a mai olvasnivaló:

nemrég olvastam egy interjút, amiben arról beszélt az alany, hogy az utóbbi évtizedekben hány és hány helyen járt és milyen izgalmas dolgokat látott már a változatos munkájának köszönhetően. és ezzel kapcsolatban úgy fejezte ki magát, hogy jó lett volna azt az időszakot "végig-instagramozni". és tényleg, milyen jó lenne most egy képzeletbeli instán végignézni gyerekkorunk vagy fiatal felnőttkorunk egyes pillanatait képekben.

másrészről pedig ott tartunk, hogy mindent képben mondunk el. ha valahova elutazunk- kép. ha valami izgalmas történik velünk - kép. ha valamit eszünk (!!!) - kép. ha ünneplünk - kép. gyerekek - kismillió kép. ésatöbbiésatöbbi

a szöveg a képek mellől el-el tünedezik de e miatt persze nem ma fogunk a kardunkba dőlni. (ha egyáltalán bele kell dőlni)

e helyett arra gondoltam, hogy most én is képben mondom el a dolgaimat. vagyis egy párat közülük.

van ez a pinterest nevű isssteni találmány. nem tudom kinek jutott eszébe ez a csoda, valamiért egy csajra gondolok! :) Ti használjátok?! én igen, bár anyám biztos azt mondaná, na kislányom, ennek már tényleg semmi értelme. de van haszna is, esküszöm. pl. mikor a gyerek szülinapi zsúrjára kellene valami cool sk meghívót készíteni. vagy amikor ötletet meríthetek arra vonatkozóan, hogy hogyan is kell egy tortát f@szán megfelelően lefényképezni. na akkor hasznos csak igazán a pinterest nevű őrület. mert ott aztán minden van. minden. ;)

az tehát a koncepció lényege, hogy a dolgokat elteszed későbbre. amikor majd kelleni fognak. mert most még nem tudom, hogy mikor fog kelleni a fehér konyhabútoros kép, vagy egy szuper gyerekeknek való szülinapi torta, de egyszer kelleni fog. (tuti!) és akkor csak kinyitom az én kis pinterestemet és minden ott lesz. ugrásra készen!

hoztam hát pár témát, amikhez lementettem egy két jópofa illusztrációt. ezt naphosszat tudnám ide beillesztgetni. maradjunk annyiban, hogy van bőven miből válogatni. kiválasztottam pár témakört, amik engem manapság meghatároznak ill. foglalkoztatnak. ezek a munka ill. a szabadidő, a párkapcsolat/házasság, az anyukaság és az én örök kedvencem és szenvedélyem... a divat.

1. MUNKA

igazából az anya-létet kellene elsőnek írnom mert nálam most ez határoz meg mindent. vagy majdnem mindent. leginkább ez határoz meg engem. mondok egy példát: amikor Tamarám 2 éves kora előtt valamivel elkezdtem munkát keresni és próbáltam visszaevickélni valahogy a munkaerőpiacra, jól emlékszem egy általam elszúrt telefonos interjúra. a másik fél megkért, hogy mondjak magamról pár mondatot. én erre, a helyett, hogy mesélni kezdtem volna a végzettségemről, a nyelvtudásomról és az addigi tapasztalatomról elsőként azt bírtam mondani, hogy van két gyerekem, az egyik 4, a másik 2 éves. bááááá. írtó profi, mi?! a csaj is gondolom vette az adást mert nem keresett többé! na, mindegy is. az elmúlt évezredben volt ez már úgyis, nem kell a múltat mindig felhánytorgatni. ;) sokáig azt hittem, hogy a munka nem fontos. nem fontos, hogy szeresd. sőt, azt gondoltam, nagyon nagyon ritka az, amikor valaki szereti a munkáját. ezt igazából csak olyanok szokták mondani, akik szeretnek úgymond vetíteni. aztán felfogtam, hogy ez igenis fontos és nem egy szükséges rossz. és szerencsés az, aki megtalálja azt a tevékenységet, ami örömmel tölti el, jó benne, feltölti és valamilyen produktuma is van. mert ha az emberek tényleg olyasvalamivel foglalatoskodnának nap mint nap, ami ezeknek a kritériumoknak megfelel, jobb világban élnénk!

viszont, most úgy döntöttem kifigurázom én ezt a meló dolgot. néha azért becsúszik egy-egy nehezebb nap! ;)

2017-12-19.jpg

 

 

 2. HÉTVÉGE (SZABADIDŐ)

gyerekkoromban azt gondoltam, hogy a pénteknek egész más illata van, mint a többi napnak. vagyishogy a pénteknek VAN egy speckó illata, amiből ha egyébként nem is tudnád milyen nap van éppen, biztos rájönnél, hogy péntek van. a péntek lehetőség. a péntek terv. a péntek idő. a péntek szabadság. a péntek levegő. a péntek mosoly. a péntek energia. a péntek sóhaj.

ezt a témát is akarva akaratlanul összekötöm az anyasággal. néha azon morfondírozok, hogy mi a fészkes fenével telt a hétvégém mielőtt gyerekeim lettek volna?! tényleg! senkit nem kellett focimeccsre szállítani, nem jártam kirándulni, se bicikitúrázni, se gyerekzsúrra. nem főztem minden hétvégén, nem tanultam valakivel verset, nem kártyáztam órákhosszat, nem vasaltam ki egy kamionnyi ruhát. őrületesnek hat, de elteltek azok a szombatok is valahogyan! ;)

2017-12-191.jpg

3. HÁZASSÁG/PÁRKAPCSOLAT

nem, nem jövök megint azzal, hogy anyuka vagyok. a házasság az, ami megér egy külön misét. egy olyan jó hosszút. nem is tudom ezt cizelláltabban elmondani, mint a lenti képsorok. magatokra ismertek?!

2017-12-193.jpg

 

4. ANYUKASÁG

befogtam a számat, nem írok semmit! :D2017-12-194.jpg

5. DIVAT

ez az én örök kedvencem. legszívesebben egy sex és new york vs az ördög pradat visel kombinációban élném az életem. egy divatmagazinban dolgoznék, ahol a gyakornoki pozícióból küzdeném fel magam a csúcsra. egyik napról a másikra válnék ciki tinédzserből menő, rögtöndivatikon fiatal nővé. naphosszat fotózásokon tengődnék és színskálákat meóznék le, hogy hogyan is legyen ez a következő tavasszal ill. nyáron... (nyugi, a kezem már a biliben!)

2017-12-195.jpg

ilyeneket szoktam hát én böngészgetni aztán néha egy-egy szuper recept is a kezem ügyébe kerül. mint ez itt alul, amit még hónapokkal ezelőtt mentettem el és most végre elérkezett az idő, hogy elkészítsem. (ugye-ugye?! elmentés aztán sokkal később megvalósítás! mondtam én!)

eddig sem osztottam meg rossz recepteket... mármint olyat, ami szerintem ne lenne finom. de ez! gyerekek! ezt süssétek meg karácsonykor. ez isteni! a legkomolyabban mondom!

HOZZÁVALÓK:dsc_0354.JPG

a tésztához:

45 dkg liszt

1 kávéskanál szódabikarbóna

2 evőkanál cukrozatlan kakaópor

10 dkg porcukor

15 dkg vaj

1 tojás

1/2 dl tej

a krémhez:

2 csomag karamellízű pudingpor

10 dkg porcukor

7 dl tej

20 dkg vaj

1 csomag vaníliáscukor

a tetejére:

2,5 dl tejszín

1 tubus cukrozott sürített tej (17 dkg)

1 csomag zselatinfix (20 g)

mogyorókrokant

kipróbáltam egy új módszert. mégpedig azt, hogy a gyúródeszkára szitáltam a dolgokat és ott próbáltam meg összekeverni. tehát nem egy tálban. ilyet már többször láttam különböző gasztro-videókban és ebben a receptben is így szerepelt. hát, szerintem ez nettó baromság. már bocsánat. össze vissza szétszéled a cucc, nem tudod korában tartani. (hacsak nem vagyok írtó béna, de kösz, hogy máris ingatjátok a fejeteket, hogy nem-nem!)

de térjünk a lényegre: először is kapcsold be a sütőt 180 fokra mindjárt az elején.

egy tálba (vagy akár a deszkára, ha te is tesztelni akarod) bele kell szitálni a lisztet, a kakaóport és a porcukrot. darabold bele a vajat és morzsold el benne. most jöhet hozzá a tojás és a tej. ezekkel egynemű tésztává kell gyúrnod a masszát.

oszd 4 egyenlő részre a tésztádat és nyújtsd ki őket tepsi nagyságúra. most a tepsi hátoldalát fogjuk használni, amit ugyanúgy zsírozni (vajazni) és lisztezni kell, mint egy sütőformát. erre fektesd rá az első tésztalapot és told be a sütőbe. 10 perc alatt sül meg. hasonlóképpen járj el a másik 3 lappal is.

amíg egyes lapok hülnek valamelyik meg sül, el tudod készíteni a krémet.

keverd el a pudingport a cukorral és önts hozzá egy kis tejet. tedd fel a tűzhelyre és kis lángon, kevergetve, a tejet lassacskán hozzáadogatva főzd meg. amikor besűrűsödik fel is forr. itt még egy picit kevergesd aztán vedd le.

habosítsd ki a puha vajat a vaníliás cukorral és keverd bele a kihűlt pudingot. kész a krémed.

most jön a tejszín, amit utálok felverni mert mindig félek, hogy kicsapódik a vaj belőle. az ugye akkor van, ha túl sokáig robotgépezteted... na szóval, verd fel a tejszínt és a vége felé (?!) add hozzá a sűrített tejet és a zselatinfixet. kész a habod a süti tetejére.

most már csak annyi a feladat, hogy megtöltsd a lapokat a karamelles krémmel, a legfelsőre pedig rásimítsd a habot. erre jön még egy kis mogyorókrokant és tádámm. kész is van.

pár órára de leginkább 1 éjszakára hűtőben kell pihentetni a sütit, hogy a krém jól megpuhítsa a tésztalapokat.

másnap szeleteld fel és kínáld meg vele a vendégeket!

349_jav.jpg

jó étvágyat!

tényleg mennyei! légyszi légyszi süssétek meg!!!

a recept hankka oldaláról származik!

 felhívnám a figyelmet a képekre, amik nekem nagyon de nagyon tetszenek. most valahogy sikerült egy kicsit olyan blogos képeket csinálnom és nem bénáztam el a dolgot annyira. mert egyébként fényképezni szeretem a sütiket a legjobban. (a sütésen kívül)

puszi mindenkinek és jó sütögetést! :)

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kisultakalacsom.blog.hu/api/trackback/id/tr9213485521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása