muti a recepted... megsütöm.

kisült a kalácsom

kisült a kalácsom

churros

2018. február 11. - mdeszi

milyen szépen indult.

péntek este gondoltam egy merészet és feltettem egy kérdést a fb oldalamon. mármint, hogy kvázi ti döntsétek el, hogy mit süssek másnap, azaz szombaton.

marha jó lett a fogadtatás, azaz tök sokan hozzászóltatok a poszthoz, aminek nagyon de nagyon örültem. :)

szombaton reggel, miután láttam, hogy mire szavaztatok többen gyorsan el is terveztem, hogy mit hogyan is fogok csinálni. mármint, hogy mindent gyorsan el szerettem volna intézni, hogy még időben meg tudjam sütni a churros-t. fontos, hogy természetes fénynél kell fotózni mert úgy az igazi. mivel még aznap, tehát szombaton szerettem volna kirakni legalább egy képet róla, aznap, fényes nappal kész kellett, hogy legyen.

nos, elintéztük a bevásárlást és minden egyebet. végre beszabadultam a konyhába és nekiálltam.

először a csokiszószt csináltam meg. gyorsan meg is volt. megállapítottam, hogy a recept is jó de én is toppon vagyok mert minden flottul alakul. ;)

jött a tészta. az is elkészült annak rendje és módja szerint.

olajat melegítettem és beletöltöttem a tésztamasszát egy habzsákba. nem volt olyan széles szájú csillagcsövem, mint az előírtak szerint, de erre nem fordítottam nagy figyelmet.

aztán beütött a krach.

a tészta túl sűrű ahhoz, hogy egy kisebb átmérőjű lyukon át lehessen szuszakolni és egy idő után a habzsák megadta magát. kiszakadt. nem baj, gondoltam! oda se neki. átpakoltam a masszát egy másikba. az is kiszakadt. csak sajnos úgy, hogy a tésztából egy nagyobb gombóc beleesett a forró olajba.

2018-02-11.jpg

forró olaj kifröccsen.

kézre ráfröccsen.

én felszisszenek. mit felszisszenek, felkiáltok.

égő fájdalom. piros foltok a karon.

hűtés hidegvíz alatt.

a cél lebegett a szemem előtt, vagyis, hogy egy képet muszáj csinálnom. meg is lett.

addig nem annyira, utána már indulhatott az igazi szenvedés. égőfájdalomégőfájdalomégőfájdalom....

később, azért biztos, ami biztos elmentem az ügyeletre, hogy nézzen már rá valaki a sérülésemre. nem voltak túlságosan meghatva tőle ;) de egy krémet azért felírtak rá.

hát így lett ennek a churros-nak egy ilyen speckó története, aminek a lenyomatát még egy pár hétig azt hiszem a kezemen fogom hordozni.

csináljátok utánam... a sütit. a többit ne!

kezdjük a csokimártogatóssal, azzal úgyis gyorsan végzünk.

img-20180211-wa0016.jpg

a csokiöntet hozzávalói:

2 teáskanál keményítő

5 dl tej

12 dkg étcsoki

3 evőkanál barnacukor

1/2 kávéskanál fahéj

1 csipet só

2 evőkanál kakaópor

mérd ki a kellő tej-mennyiséget és abból kb 1 dl-t önts kis külön egy kis tálba. ebbe a kis tejbe keverd bele a keményítőt.

a többi tejet egy kis lábosban alacsony lángon melegítsd fel és közben tördeld bele a csokit.

ha a csoki teljesen felolvadt, jöhet a lábosba a keményítős tej, a cukor, a fahéj, a só és a kakaó is. habverővel keverd kb 10-15 percig, kis lángon továbbra is. addigra fog kb besűrűsödni.

kész!

most következik a tészta.

 

a tészta hozzávalói:

12 dkg puha vaj

1/2 teáskanál só

15 dkg liszt

2 db tojás

2,5 dl víz

olaj a sütéshez

fahéjas cukor

mérd ki a vajat és a vizet egy lábosba, szórj bele egy pici sót és tedd fel melegedni. amikor felforr öntsd bele a lisztet és fakanállal keverd össze. erőteljesen keverd a cuccot kb 2-3 percig, amíg először összáll a tészta utána pedig már elválik az edény falától.

most húzd le a tűzről és párszor még keverd át a fakanállal. egy pár percre hagyd nyugton, hűlni.

addig vegyél ki a hűtőből 2 tojást és készítsd elő az olajat, amiben sütni fogod a churros-t.

a tojásokat keverd el a masszában a korábban használt fakanállal.

egy habzsákba tegyél széles szájú csillagcsővet és töltsd bele a tésztát.

ha az olajad készen áll (kb 170 fokosnak kell lennie - én 7-es fokozatot állítottam be a villanytűzhelyen) nyomkodhatod is bele a tésztacsíkokat közvetlenül az olajba. 

ha egy párat belenyomkodtál, egy villával vagy bármilyen célszerszámmal terelgesd őket úgy az olajban, hogy ne gabalyodjanak össze.

amíg sül az első adag, készíts magad mellé egy tálat konyhai papírtörlővel. erre szedd ki a megsült csíkokat.

ha lecsöpögtek, forgasd meg őket fahéjas kristálycukorban és kész, ennyi volt. megvagy vele.

a csokimártogatóst öntsd át egy esztétikus kis tálkába és indulhat a falatozás.

img-20180211-wa0005.jpg

jó étvágyat! 

szerintem ebben a sütiben az az érdekes, hogy a tésztájában egyáltalán nincs cukor. csak a hempergetéshez használunk cukrot, de a tészta inkább sós.

sok receptet átolvastam a neten, végül a Fördős Zé féle változatot sütöttem meg. pici változtatással.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kisultakalacsom.blog.hu/api/trackback/id/tr4313652854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása