muti a recepted... megsütöm.

kisült a kalácsom

kisült a kalácsom

brownie

2018. július 28. - mdeszi

Mikor ezeket a sorokat írom, épp írtózatosan meleg van itt nálunk. Hetek óta tartó forróság. Valahogy még mindig nem hiszem el, hogy ez megtörténhet. Ráadásul úgy, hogy nálatok meg épp esős ez a nyár.

A napokban lesz 3 éve, hogy itt élünk és azóta még soha, azaz S-O-H-A nem volt rá példa, hogy nyitott ablaknál aludjunk. Általában odáig jut el a történet, hogy bukón van az ablak. Ezen a nyáron továbbmentünk és ki kellett nyitnom éjszaka, mint annak idején Pesten. "nemsemmi" :)

A Pestről hozott szobaventillátorunk 3 éve a pincében búsul. Még lehet, hogy azt is előszedjük. 

Ami még érdekes, hogy 3 hétig egyedül voltunk férjjel, mert a gyerekek Pomázon vakációztak a nagyszülőknél. 

Nem is tudom, hogy le bírom-e írni ezt a 3 hetet. Na nem kell rosszra gondolni (nem rúgtuk ki a ház oldalát), csak úgy egészében, hogy milyen érzés volt.

Mindenképpen furcsa. Nyugodt. Csendes. Laza. Önfeledt.

Nem főztem úgy kb. 3 hétig. Csak kb kétszer.

Az egyik ebből olyan, hogy még magamon is nevettem. Elmentem a boltba, hogy a lenti süti hozzávalóit megvegyem, és eszembe jutott, hogy q..vára nincs otthon semmi normális ennivaló. Ez már a harmadik hét elején volt, úgyhogy gondoltam: ma főzök. Átgondoltam a kinti 37 fokos meleget + azt, hogy mennyire is van kedvem ehhez, majd a következőket vásároltam: 1 csomag spagetti + 1 üveg kész paradicsomos szósz rá. Otthon megfőztem a tésztát, a szószt felmelegítettem és a kettőt összeborítottam. Ennyire futotta az erőmből. De végülis: megettük? Meg. Jót mosolyogtam magamon, mert kész szószt kb 10 éve nem vettem boltban. 

Na, hát szóval ilyen ütemben és frekvencián éltük meg ezt a 3 hetet. Voltunk moziban, strandon (1, azaz 1 darab hátizsákkal), wellnessezni, focidöntőt nézni barátoknál, sétálni, shopingolni, futni az erdőben, fagyizni, giroszozni. Majd minden este megnéztünk egy filmet a tv-ben. Volt, hogy csak dinnyét ettünk vacsorára vagy szőlőt sajttal vagy paradicsomot feta sajttal. 

Hallgattam nap közben max hangerőn zenét a YouTube-on, olvasgattam a kanapén ledőlve délután 3-kor. Máskor meg pár óra alatt annyi mindent elintéztünk, mint máskor 3 nap alatt.

Hiányzik nekünk ez a mi-idő év közben. Ritkán van rá alkalmunk.

Minden nap beszéltünk a gyerekekkel telefonon. Alig vártam, hogy hazaérjek a munkából és felhívhassam őket. Alig vártam, hogy kapjak egy pár képet róluk a telefonomra. Épp mit csinálnak.

Nagyon büszke vagyok rájuk! Nem egészen 6 ill 8 évesen én 1 hetet sem bírtam ki sírás nélkül a szüleimtől távol. Ők ezt a 3 hetet professzionálisan kiélvezték. Voltak táborban, nyíregyházi állatkertben, rokonokkal, keresztszülőkkel, barátokkal, mozi, strandolás, hamburgerezés...

És hozzánk csak ömlöttek az üzenetek, hogy milyen jó fejek a gyerekeink. :)

Most, amikor ezt írom már úton vannak hazafelé. Tűkön ülök. De gyorsan megírom ezt, mert amint beteszik a lábukat a lakásba, kő kövön nem marad.

Egy kedves ismerős házaspárhoz vittem ezt a brownie-t szülinapra. Nikola és Eva olyanok nekünk itt, mint a pótszüleink. Eva néninek volt szülinapja és kérte, hogy ne valami krémes, habos tortát süssek. 

Hipp-hopp megvan és nem is kell bele olyan írtó sok cucc. Olvassátok át, süssétek meg, finom.



20180723_170732.jpg

Hozzávalók:

200 g étcsoki

175 g vaj

30 g kakaó

3 tojás

225 g barnacukor

1 tasak vaníliáscukor

100 g liszt

csipet só

80 g darabolt mandula

a csokiöntethez kell még:

100 g étcsoki

2 evőkanál olaj

Így készül:

Rögtön kapcsold be a sütőt 180 fokra. 

Vízgőz fölött olvaszd fel a vajat, a csokit és a kakaót.

Egy tálban robotgéppel habosítsd fel a cukrot, a vaníliáscukrot és a tojásokat. (tojásokat egyesével hozzáadva)

Egy újabb, nem túl nagy tálban keverd össze a lisztet, a mandulát és egy csipet sót. 

Ha a csokis massza kellőképpen felolvadt, robotgéppel keverd össze lassan a tojásos cukorral. Végül pedig egy fakanállal keverd bele a mandulás lisztet.

Vajazz és lisztezz ki egy kb 20x20-as sütőformát és kotord bele a brownie-masszát.

20-25 percig kell sütni. És tudjátok, hogy a brownie-nál mire kell figyelni? Hogy a közepe még egy kicsit folyós, lágy maradjon. A tűpróba most nem kell, hogy teljesen száraz tűt eredményezzen. Kiszárítani nem ér!

A csokimáz opcionális: a korábbi vízgőz fölött olvaszd fel a csokit, keverj bele egy kis olajat és egy kanál segítségével csöpögtesd rá a kész sütire.

Vaníliafagyival isteni. De ha az nincs, akkor tejszínhabbal is finom.


20180723_164511.jpg

Jó étvágyat!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kisultakalacsom.blog.hu/api/trackback/id/tr7914146911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása