muti a recepted... megsütöm.

kisült a kalácsom

kisült a kalácsom

Éljen! Éljen! Éljen!

2016. október 20. - mdeszi

Sziasztok!

Hát itt vagyok. Sikerült. :)

Nagyon-nagyon régóta vágytam már egy felületre, ami rólam szól. Sok téma, eszköz, felület megfordult a fejemben amivel előrukkolhatnék. De csak nem jött az az érzés, hogy "ez lesz az".

Pedig a téma mindvégig itt volt az orrom előtt. A Gasztronómia. Azon belül is a sütés. Nem kell hozzá semmi különleges, nem kell hozzá senki más, csak én. Egy jó alkalom, amire sütni lehet (sok ilyen van) és már kész is van.

Az utóbbi években megjelentek és hihetetlenül népszerűek lettek a gasztroblogok, amiket én is imádok. Van egy-két olyan, amit, miután rátaláltam, többé nem "eresztettem". Úgy gondolom, ha van olyan, aki a mi stílusunknak megfelelően süt-főz, meg van oldva a szokásos "mit főzzek ma" kérdéskör.

Nálam ugyanis ez történt. Rátaláltam egy-két nekem tetsző bloggerre, csatornára és azt vettem észre, hogy hétről hétre mindig tudtak olyat mutatni, ami bejött nekem és szívesen nekiálltam a recepteknek a saját kis amatőr konyhámban.

És ez egyre sűrűbben fordult elő.

Az eredmény pedig egyre jobb és jobb lett. Nem akartam, hogy feledésbe merüljön egy-egy süteményem ezért lefotóztam őket és elküldtem férjemnek, anyukámnak, barátnőnek. És mivel minden gasztroblog valahol így indult el, ezek a történetek engem is arra inspiráltak, hogy ezt a hobbimat egy kicsit magasabb szintre emeljem.

Én alapvetően a hagyományos konyhát szeretem. A sütés terén is talán a konzervatívabb vonalat képviselem. Egy klasszikus dobos torta vagy házi kifli sokkal jobban izgat, mint egy színesre festett piskótájú kandirozott kumquat-os, gluténmentes csoda. Így hát ha meglátom egy receptben, hogy hemzsegnek benne az abszurdabbnál abszurdabb, különlegesebbnél különlegesebb hozzávalók, megmondom őszintén nem állok neki. Én azt szeretem, ha a recept olyan hozzávalókból áll, amiket könnyű beszerezni, nagyrészt ismerem is őket és megfizethetőek. Nyilván néha kipróbálok én is extrább "mutatványokat" de az alap a fenti kontextusban rejlik nálam.

Nem vagyok profi. Sőt. Tehát egy kétgyerekes anyuka, hobbiszakács, hobbi sütő (a hobbicukrász is enyhe túlzás lenne)

A blogon található receptek nem a saját találmányaim. Mások által megálmodott recepteket fogok itt dokumentálni, ahogy nekem sikerültek. (Főleg sütés. Tehát torta, sütemény, péksüti, stb.)

A cél kétlépcsős.

Az első lépcső, hogy saját magam számára dokumentáljam a sütéseimet.

A második lépcső, hogy ezt mások is elolvassák. De ezt most még hagyjuk. :)

Ja, és a legfontosabb, ami miatt az érdeklődésem sosem lankad: Imádok enni!

puszi, Deszi

14914aaeaf2fe5a4b02b5b0c3fa22c3b.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kisultakalacsom.blog.hu/api/trackback/id/tr6111825619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása