muti a recepted... megsütöm.

kisült a kalácsom

kisült a kalácsom

fordított szilvás sütemény

2018. szeptember 16. - mdeszi

Nem cifrázom.

Pénteken kaptam egy ismerőstől egy zacskó szilvát. Felütöttem a kedvenc recepteskönyveimet és kerestem hozzá egy receptet. Valami egyszerűt akartam, olyan hétvégi, laza, "semmi extra" süteményt. 

Erre esett a választásom. Jól tettem, hogy megsütöttem. Ti is tegyetek így. Finom.

A tészta hozzávalói: 20180916_081659.jpg

25 dkg liszt

1 csomag sütőpor

1 csipet só

2 dl tejföl

2 tojás

0,5 dl olaj

5 dkg cukor

2 csomag vaníliás cukor

 

5 dkg vaj

10 dkg cukor

2 ek méz

1 rúd vanília

késhegynyi fahéj

(info: nekem ez a vaj-cukor-mez mennyiség nem volt elég, nem jutott belőle a teljes piteformába. ezért inkább a dupla mennyiséggel dolgoztam. hozzáteszem a piteformám elég nagy.)

szilva

Elkészítés:

Kapcsold be a sütőt 180 fokra.

Magozd ki a szilvát.

Először az alapot készítjük el, amibe majd felsorakoztatod a szilvákat. Egy edényben olvaszd össze a vajat a cukorral és a mézzel, majd jöhet bele a vaníliarúd kikapart belseje és a fahéj. Ha felolvadt és egymással összekeveredett, öntsd bele a piteformába és forgatva, mint a palacsintamasszát terítsd be vele az egész piteformát.

Szépen mintázva helyezd bele a szilvákat, a belső felükkel lefelé.

Most jön csak a tészta. Keverd össze hozzá a lisztet a cukorral, a vaníliás cukorral, a sóval és a sütőporral. Most jöhet bele a tejföl, a tojás és az olaj. Egynemű tésztává kell keverni, amit az eredeti recept szerint rá kell önteni a szilvákra. Nekem ez ennél a pontnál elképzelhetetlen volt, ugyanis a tészta túl sűrű lett. Ezért improvizáltam és belekevertem még 2 kanál tejfölt. Hát így sem lett önthető, de olyan lágyan kenhető már igen. Úgyhogy megkockáztattam, hogy jó lesz így is.

Tehát rákanalaztam a masszát a szilvákra és elsimítottam a tetején. Mindenhova jusson, arra figyelj.

Már mehet is sülni, 40 percre. Ha pirul a teteje, ami nálam is megtörtént, akkor teríts rá alufóliát.

Szépen megemelkedik a tészta a sütés alatt, nagyon szép látványt nyújt.

Mivel fordított süti a neve, gondolhatod, hogy majd sütés után meg kell fordítani. De ezt ne rögtön tedd.

Miután megsült és kivetted a sütőből, még adj neki egy kis időt. Különben az alsó cukros réteg egyszerűen kifolyik a fordítás alatt.

Úgyhogy kb fél óra elteltével tegyél rá egy tálcát vagy bármit, ami méretben megfelelő és borítsd rá a sütit.

Emeld le róla a formát. Kész vagy!

2018-09-15.jpg

Annyira egyszerű és megmondom őszintén én sem gondoltam volna, de nagyon finom.

Természetesen bármilyen gyümölccsel jó lehet. Alma, körte, barack... ami épp kéznél van.

A receptet Borbás Marcsi egyik könyvéből lestem.

A bejegyzés trackback címe:

https://kisultakalacsom.blog.hu/api/trackback/id/tr7914243791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása