muti a recepted... megsütöm.

kisült a kalácsom

kisült a kalácsom

Mézes béles

2018. december 06. - mdeszi

Nincs karácsony többlapos sütik nélkül. (Meg Kevin nélkül se, de ez csak az én véleményem!)

Legyen az zserbó, Lajos szelet vagy éppen a mézes, igazából mindegy. Zserbót már korábban készítettem itt a blogon (keressétek vissza, ha érdekes) úgyhogy most rátérhetünk a következő klasszikusra. A mézes bélesre. Azáltal, hogy a töltelék gyakorlatilag egy tejbegríz, tényleg nem jelent nagy nehézséget az elkészítése. Amire figyelni kell, hogy előre meg kell sütni, mert nem fogyasztható azonnal. De megfordítom és inkább úgy mondom, hogy ezzel a sütivel előre tudsz dolgozni és nyersz egy kis időt a végső hajrában.

Igazán nem kell hozzá semmilyen különleges hozzávaló és mégis, azáltal, hogy 4 lapból áll, emelkedik egy szintet a süti-ranglétrán. Én azt szeretem benne, hogy nincs csoki a tetején, ami elnehezítené. Könnyed kalóriabomba. A hangsúly a könnyed-en van!

Hozzávalók 20181202_110729-01.jpeg

A tésztához:

1 tojás

120 g cukor

csipet só

35 g kacsazsír

2 evőkanál méz

45 g tej

3 g szódabikarbóna

420 g liszt

A töltelékhez:

400 g kihűlt tejbegríz (kb fél l tejből és grízből)

(bevallom bűnöztem és a grízbe még egy tasak vaniliás cukrot is beleszórtam, úgy kiegészítésként)

250 g vaj

100 g porcukor

sárgabaracklekvár

Elkészítés:

A tojást, a cukrot és a sót keverd habosra. Add hozzá a tejet, a zsírt, a mézet és a szódabikarbónát és helyezd vízgőz fölé. Folyamatosan kevergetve főzd sűrűre. A tűzről levéve add hozzá a lisztet és gyúrd össze, amíg összeáll a tésztád. A tésztát oszd 4 egyenlő részre, tekerd fóliába és pihentesd fél óráig. 

Ha a pihenőidő lejárt, melegítsd elő a sütőt 175 fokra.

Lisztezett deszkán nyújtsd ki az egyes tésztadarabokat nagyjából téglalapalakúra. Egyenként süsd ki őket, kb 8 perc alatt. (Nekem 8 perc alatt is viszonylag megbarnultak, lehet a 7-7,5 perc is elég. Figyelgesd!)

Amíg a lapok sülnek, elkészítheted a grízes tölteléket.

Főzz tejbegrízt, kb fél liter tejből. Forrald fel a tejet, add hozzá a megfelelő mennyiségű grízt (szemre) és ha kész van, vedd le a tűzről. Úgyis kicsit le kell hűteni, addig habosra keverheted a vajat a porcukorral és egy csipet sóval. Ha kész, belekeverheted a tejbegrízt.

A töltés nagyon egyszerű. Első lap - erre jön a grízes töltelék fele - második lap - lekvár - harmadik lap - grízes töltelék másik fele - negyedik lap

Közvetlenül tálalás előtt meg lehet szórni a tetejét egy kis porcukorral, de nem muszáj.

Ahogy fent is említettem fontos, hogy ezt a sütit nem lehet egyből fogyasztani. 1 napig kell a hűtőben pihennie, hogy a lapok megpuhuljanak. Te tudjátok mit?! 2-3 naposan az igazi! :)

A legnagyobb nehézséget számomra a lapok kinyújtása jelentette. Mert egyrészt nem is olyan könnyű a megfelelő méretet elérni, másrészt pedig a téglalap alak nekem nem igazán szokott sikerülni. Mindegy, a végeket, amik igencsak összevisszára sikerültek levágtam és tökéletesen megfelelt a "nem kínáljuk fel a vendégeknek" szekcióban, azaz nekünk háziaknak, a konyhában.

Remélem elkészítitek vagy valaki elkészíti nektek! ;)

 A receptet Bernáth József séf oldalán találtam.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kisultakalacsom.blog.hu/api/trackback/id/tr7114410166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása