muti a recepted... megsütöm.

kisült a kalácsom

kisült a kalácsom

Snickers torta

2016. november 03. - mdeszi

A torta nehéz ügy.

Nekem mindig mumus.

Nehéz úgy eltalálni az arányokat, hogy ne legyen gejl, ne legyen tömény, ne legyen túl száraz, stb. Legyen a tészta és a krém jó arányban, az ízek harmonizáljanak. Sorolhatnám.

Nem egyszerű. És mégis, ha közeleg a családban egy szülinap vagy jeles esemény, amire egy tortával szeretnék készülni, mindig izzik a google a gépemen. Újabb és újabb receptek után kutatok, amikben felfedezni vélem a lehetőséget, hogy majd ez (talán) jó lesz.

Így volt ez idén októberben is. Apukám szülinapjára készülve...

Egy érdekes torta receptet osztok most meg itt, ami kinézetre egyből felkeltette az érdeklődésemet. Ha van kép a recepthez, az nekem segíteni szokott. De utána természetesen egyből átböngészem a hozzávalókat. Ez esetben jónak találtam a dolgot. Nem volt teljesen hagyományos, volt benne egy kis csavar de minden hozzávaló elérhető volt számomra (az amatőr számára) is.

Maga az elkészítés nem nehéz, szerintem. Ami elrettentő lehet, hogy az egyes alkotóelemeknek sokszor, sokat kell hűtőben dermedni, pihenni. De hát mégiscsak egy tortáról beszélünk, nem is lenne az igazi, ha fél óra alatt össze lehetne dobni.

Amit sütni fogunk az pedig egy Snickers torta.

dsc_0640.JPG

Nézzétek meg a receptet:

A TÉSZTÁHOZ

130 g holland kakaópor

300 g liszt

480 g cukor (Ez sokkoló! De Rubint Réka szerencsére nem olvassa a blogomat. Még!) :)

2 tk szódabikarbóna

1 tk sütőpor

1 tk só

4 db tojás

250 ml író (Nos, íróm nekem nem volt. Ha neked van, akkor persze használd azt. Én helyettesítettem. Fele-fele arányban tettem a tésztába helyette tejet és joghurtot. A tészta állaga jó lett, bár természetesen nem tudom milyen lett volna íróval de így is szuper lett.)

250 ml szoba-hőmérsékletű víz

5 ek olaj

Vajazz ki két 18 cm átmérőjű csatos tortaformát és béleld ki az alját sütőpapírral. (Nekem nem volt 2 ugyan olyan tortaformám, így én egymás után sütöttem meg a torta "piskóta" részét. Amíg a második adag várakozott nem esett össze, nem lett különösebb baja. Azt szokták javasolni, hogy ha nem tudod egyből kisütni a két (x) adagot, akkor inkább külön-külön keverd ki az adagokat. Én renitens vagyok ilyen szempontból (is). Nem szoktam ezeket a dolgokat betartani. "nekem erre nincs időm" jelszóval. Van, hogy ráfázok... itt most jól sült el a dolog, de tégy belátásod szerint. :) ) A sütőt melegítsd elő 175 °C-ra (légkeverésesnél 155 °C-ra).

Egy mély keverőtálban keverd össze a száraz hozzávalókat egy kancsóban pedig a maradékot. Öntsd hozzá a nedves hozzávalókat a szárazhoz és dolgozd el benne. A teljes tészta-mennyiséget itt meg kell felezni, hogy két kb ugyanakkora tésztát kapj. (Ezt ügyeskedd ki, ahogy neked a legkönnyebb. Ha van két teljesen egyforma tálad, akkor nem lesz nehéz dolgod.) Tedd sütőbe és kb 50-60 perc alatt süsd őket meg. Tűpróbával ellenőrizd, hogy átsült-e.

Ha megsültek, hagyd őket a formában kihűlni, aztán vágd körbe késsel és csatold le a karikát az oldalukról. Egy sütőpapíros tálra fordítsd ki a tortákat. Vedd le róluk a forma alját és óvatosan húzd le a sütőpapírt is. Hagyd szoba-hőmérsékletűre hűlni, aztán tedd őket hűtőbe min. egy órára. Így majd könnyebben félbe tudod őket vágni.

(Én speciel szilikon formában sütöttem a tortákat, így nem pepecseltem sütőpapírokkal, körbevágással meg semmivel. Amikor megsült a torta magától el is vált a formától, úgyhogy egyből kifordítottam a sütőpapírra.)

Ezek után megyünk tovább az egyik krémmel. Mégpedig a MOGYORÓS SÓS KARAMELL krémmel.

hozzávalók:

85 g cukor

20 g víz

60 g habtejszín

35 g vaj (felkockázva)

50 g sós mogyoró

Tedd fel főni a cukrot a vízzel és karamellizáld aranybarnára. Öntsd fel a tejszínnel, dobd bele a felkockázott vajat. Keverd simára és a végén tedd bele a mogyorót is. Hagyd teljesen kihűlni.

A másik krém pedig egy MOGYORÓVAJ HAB lesz. Összetevői az alábbiak:

150 g Philadelphia krémsajt

100 g (nem darabos) mogyoróvaj

20 g porcukor

250 ml habtejszín

2 ek mascarpone

Az eredeti recept szerint kemény habbá kell vernünk a tejszínt a mascarponéval. A habtejszín nálam mumus (sok mumusom van, igen! ;) ) úgyhogy én ezt különválasztottam. Nem tudom egyébként, hogy a 'verjük fel a habot a mascarponéval' azt jelenti-e, hogy a két összetevőt összekeverem és felverem... de én így értelmeztem. És ez volt, amit nem mertem megcsinálni. Úgyhogy szépen felvertem a habot majd lazán beledolgoztam a mascarponét. (Ha butaságot műveltem csak mosolyogj egy nagyot, írd meg kommentben, hogy hogyan kellett volna és természetesen csináld is úgy...)

Aztán a mogyoróvajat ki kell keverni a krémsajttal és a porcukorral. A habot pedig a végén beleforgatni. Kicsit lehet hűtőben pihentetni, úgyis még elvileg sülnek a tésztáid. (Csodás színű, lágy, habszerű krémet kapsz... itt már érezni fogod, hogy nem mindennapi tortával állsz szemben!)

Ha kisültek, kihűltek, pihentek a torták, készen vannak a krémek, indulhat az összetevők igazi tortává avanzsálása.

Megtöltjük a tortát! (ugyebár 4 tortalapod van, mert a 2 kisült lapot kettévágtad. ugyebár. ;) )

Az első tésztarétegen kendd el a mogyoróvaj felét.

A következő 2 réteg közé a karamellás mogyoró kerül.

Az utolsó tortalapok közé pedig megint mogyoróvajat kenünk.

Ha a szélén kibuggyan a krém, azt simítsd el körben. Ha kész vagy, tedd a tortát hűtőbe, pihenjen, dermedjen ott 1-2 órát.

Közben el tudod készíteni a CSOKIKRÉMet. Nem kell hozzá sok minden. Mutatom:

150 g étcsokoládé

150 g tejcsokoládé

250 ml habtejszín

250 g puha vaj (felkockázva)

A kétféle csokit apró kockára kell vágni. A tejszínt forrald fel és öntsd rá a csokira. Várj egy percet és keverd simára az egészet. (Nézni, ahogy a csokoládé és a tejszín egymásba kavarodik igazán idegnyugtató tevékenység. Gyönyörű látvány...) Ha már nem forró, dobáld bele kockánként a vajat és keverd el a masszában. Hagyd elől, hogy kenhető állagúra "dermedjen". (Annyi megjegyzést fűznék a csokikrémhez, hogy ez a mennyiségű krém bőven-bőven elég ahhoz, hogy 2x befedd a tortát. maradt belőle jócskán, a gyerekek nagy örömére.)

Amikor letelt (végre) a torta dermedésére szánt idő, kenj rá egy réteg csokikrémet. (oldalt, fönt, mindenhol)

(Sajnos) megint hűtőbe kell egy kicsit rakni, hogy a csoki jól megszilárduljon rajta. Ha ez megtörtént még egy réteg krémet kenj rá. Mehet vissza a hűtőbe és kész is van.

A tetejét apróra vágott sósmogyoróval díszítsd, ízlés szerint.

Értékelés: Nekem nagyon ízlett. Férjem azt mondta neki kicsit tömény volt. Tény, hogy a kakaós tészta, a dupla csokiréteg a külsején nem éppen light-os de pl. a mogyoróvaj hab már egy nagyon laza krém, ami nem nehezíti tovább a dolgot. A gyerekek imádták, és úgy általában szerintem, aki szereti a csokis tortákat, süteményeket szeretni fogja.

dsc_0643.JPG

Én mindenképp elrakom a receptet és máskor is el fogom készíteni, ha alkalom adódik majd.

Ja, és hát mindenképp különleges marad a szívemben mert ez szolgáltatta az első blogbejegyzésem témáját, amire nagyon büszke vagyok. :)

Ha olvastad ezt a bejegyzést kérlek írd meg kommentben, hogy tetszett-e. Köszönöm! <3

üdv, Deszi

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kisultakalacsom.blog.hu/api/trackback/id/tr5411918485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása