muti a recepted... megsütöm.

kisült a kalácsom

kisült a kalácsom

őfelsége, a zserbó

2016. december 22. - mdeszi

Ez a poszt gyakorlatilag felesleges mert ha valaki karácsonyra zserbót akar sütni már rég megvan neki a recept... De! minden valamirevaló gasztroblog készít egy zserbós posztot, így hát én is! Valamirevaló akarok lenni! ;)

 

A sütik között számomra a zserbó olyan, mint egy királynő. Egy anyakirálynő. Kiemelkedik az összes többi sütemény (alattvalója) közül és egy képzeletbeli piedesztálról néz le rájuk. Ő mindenkit lepipál és senki nem érhet a nyomába sem. Persze vannak utódai, egyes trónbitorlók időről időre letaszítják trónjáról de ő valahogy mindig visszaszerzi méltó helyét a sütemények királyságában. :)

Nem véletlen, hogy pont karácsonykor szokták ezt a süteményt sütni, amikor mindennek a legjavát esszük.

Így hát elkészítettem én is az én verziómat, amit itt most közzéteszek.

dsc_0025.JPG

Hozzávalók:

50 dkg liszt

10 dkg + 1 evőkanál porcukor

15 dkg zsír

1 merőkanál tej (kb 1,5 dl)

2 dkg élesztő

2 tojássárgája

2 késhegynyi szódabikarbóna

 

 

Langyos tejbe tegyél 1 evőkanál cukrot és morzsold bele az élesztőt. Tedd félre, amíg felfut.

Öntsd a lisztet és a porcukrot egy tálba és morzsold el benne a zsírt. Add hozzá a tojássárgákat, a felfuttatott élesztőt és a szódabikarbónát. Jól dolgozd ki a tésztát és oszd 4 részre. (Ha úgy gondolod, akár 3 részre is lehet osztani a tésztát. Akkor viszont csak arra figyelj, hogy a tölteléket felezni kell. Én meg, mivel 4 réteg tésztám volt, harmadoltam a cukros diót.)

Töltelék hozzávalói:

30 dkg dió

30 dkg porcukor

1 citrom héja

baracklekvár (nem írtam mennyiséget. úgyis majd meglátod mennyi kell. egy olyan "egészséges", nem túl vastag, nem túl vékony lekvár-réteget képzelj el!)

A tepsit vajazd és lisztezd ki.

A cukrot keverd össze a dióval ill. keverd még bele a citromhéjat.

Lisztezett deszkán nyújtsd ki az első lapot akkorára, amekkora a tepsid. Tedd át a tepsibe.

Kend meg a tésztát baracklekvárral majd szórd rá a cukros dió harmadát.

Ezt ismételd meg még 2x.

És befejezésképpen az utolsó réteg tésztával fedd le a süteményt. Szurkáld meg villával a felső réteget és hagyd kb 1 órát pihenni.

A pihenőidő végéhez közeledve kapcsold be a sütődet 175 fokra, hogy legyen ideje bemelegedni.

40-45 perc alatt süsd készre.

A mázat ráérsz akkor elkészíteni, amikor már kisült a süti mert úgyis meg kell várnod, amíg kihűl.

A máz hozzávalói:

3 kanál kakaó

3 kanál porcukor

3 kanál forró víz

pici olaj (pár csepp)

Ez csak annyiból áll, hogy kikevered a kakaót a vízzel és a cukorral és beleteszel pár csepp olajat.

Próbáld meg egyenletesen rásimítani a zserbóra.

Megjegyzés: nekem a fenti máz-mennyiség nem volt elég, hogy a teljes felületet egyenletesen befedje. Ezért készítettem egy újabb adagot, tehát a fentit még 1x. De lehet, hogy csak simán ügyetlen voltam. Nem akartam e miatt mindjárt duplájára emelni a mennyiségeket. Ha neked sem lenne elég, keverj ki egy újabb adagot és írj egy megjegyzést a receptesfüzetedbe a máz mellé!

 

Ha nem is sütsz egy ilyet, köszönöm, hogy elolvastad a posztot! :)

Mindenkinek örömteli készülődést kívánok!

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kisultakalacsom.blog.hu/api/trackback/id/tr3012068671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása