muti a recepted... megsütöm.

kisült a kalácsom

kisült a kalácsom

csokis banános muffin

2017. május 19. - mdeszi

mi legyen a körítő sztori ehhez a poszthoz?! mi legyen?! mi legyenmilegyenmilegyen?

kattog az agyam napok óta. nem jut eszembe semmi magasztos, megható, emlékezetes történet, amit ehhez a recepthez hozzákapcsolhatnék.

leírom hát, hogyan is volt igazából.

dsc_0151.JPG

a fb-ot én többet között arra használom, hogy különböző gasztro oldalakat belájkolva gyakorlatilag ezüst tálcán hozassam a kanapémra a jobbnál jobb recepteket. imádom, hogy egy csomó ötletet lehet ellesni profiktól. én árgus szemekkel követem a kedvencek receptjeit, a gyönyörű képeket, és az izgi praktikákat. ami első ránézésre szimpatikus, azt elmentem és általában vissza is szoktam hozzájuk térni, ha olyan alkalom adódik, amire el tudom őket készíteni. így egy kicsit túllépek az otthoni szakácskönyvek árnyékán, mert hát mégis hány szakácskönyvet vegyen meg az ember?! már így sem tudom őket hova tenni. és az összes recept úgysem szokott tetszeni egy könyben sem. jobban szeretem a válogatásokat. (zenében is)

amiről most beszélünk, az egy muffin lesz. nem nagy kunszt, mondhatjátok. milyen lejárt lemez már muffint sütni?! snassz.

kezdő "koromban" vele indultam. sütöttem mindenféle ízben. könnyű, gyors, igazából elronthatatlan.

manapság ritkán sütök muffint. keresem a kihívásokat. viszont van olyan alkalom, amire nála jobban semmi nem passzol az alkalomhoz. ilyen a gyerek focimeccse, amire az anyukák sütivel készülnek és a süteményeket a nézőközönségnek árulják. a bevétel pedig a focicsapatunké.

amikor megláttam egy képet erről a muffinról, elcsodálkoztam. milyen magas! van, hogy az ember lányának nem emelkedik fel az a fránya muffintészta sütés közben. de ez, ott a képen extrém magas volt. tetszett.

megcsináltam. jó lett. jó magas. :)

csokis banános muffin (jaj, és hát nem tudom nem megemlíteni, hogy mennyire kevés és egyszerű hozzávalóból készül. Stahl Judit azt mondaná, süssünk abból, amink a hűtőben és a spájzban van. de ezt a muffint nem tőle lestem, hanem Nigella-tól.)

Hozzávalók: (12 db)

3 érett banán

125 mi olaj

2 tojás (L)

100 g barna cukor

225 g liszt

3 evőkanál holland kakaópor

1 teáskanál szódabikarbóna

Elkészítés:

1. kapcsold be a sütőt 200 fokra és tegyél a muffintepsi horpadásaiba 1-1 papírkapszlit.

2. egy mixer segítségével (vagy akár kézzel is) pépesítsd össze a banánokat. (miután meghámoztad. ha-ha!) add hozzá az olajat, a tojásokat és a cukrot. jól keverd el a masszát.

3. keverd össze a lisztet, a kakaót és a szódabikarbónát. mehet hozzá ez a száraz keverék a fent leírt nedves keverékhez. jó alapos kavarás és már kanalazhatod is bele a masszát a papírkapszlikba.

4. 15-20 percig süsd az előmelegített sütőben

kész vagy!

dsc_0144_1.JPG

kóstolj!

hagyj a családnak!

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kisultakalacsom.blog.hu/api/trackback/id/tr2512527001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása