muti a recepted... megsütöm.

kisült a kalácsom

kisült a kalácsom

csokis almás süti mandulával

2017. július 02. - mdeszi

Rég posztoltam.

Dehát kinek van kedve a nagy melegben a fagyin kívül mást is a gyomrába juttatni?!

Mondjuk nekem igen, mert nálunk már 1 hete szakad az eső és a bruttó 20 fokot nemigen léptük túl. brü-hü-hü :(

Közben persze epekedve nézem a már nyaralók képes beszámolóit, tengerrel, napfénnyel (sic!), fürdőruhákkal, szandálokkal.

Így, amíg még nem utaztunk el és amíg várom az igazi nyarat, gondoltam sütök egy ilyet.

dsc_0293.JPG

Két poszt között is persze szoktam néha sütni de nem minden süteményem kerül fel a blogra. Ha csinálok egy Gundel palacsintát vagy egy rizsfelfújtat nem feltétlenül teszem fel. Az minden receptkönyvben háziasszonyi fejben benne van. Szeretnék olyat mutatni nektek, amit esetleg még nem ismertek, de lehet, hogy tetszene. Ahogy nekem is megtetszett.

A jókora adag csokin kívül talán a mai süti hozzávalóit is mind megtaláljátok a kamrátokban. A receptet egy német gasztro-blogon találtam és a német-nyelvtudásom elérkezett arra a szintre, hogy már nemcsak a képeket de valamilyen csoda folytán a szöveget is tudtam értelmezni :D. schön, oder?!

Próbáljátok ki milyen jó kombinációt alkot az alma a mandulával. Nekem ez újdonság volt mert mi otthon általában dióval szoktuk párosítani az almát. De mandulával szerintem még klasszabb!

Finom, nem túl édes (a hozzáadott cukor mennyisége elenyésző az étcsokiéhoz képest). Egyszerű de mégis különlegesnek kinéző, amolyan vasárnap délutáni desszert.

Hozzávalók:

400 g étcsoki

200 g habtejszín

150 g vaj

csipet só

200 g cukor

6 tojás

150 g liszt

1 csomag sütőpor

5-6 db alma

30 g mandulaforgács/szeletelt mandula

kevés fahéjas cukor

Így készül:

Kapcsold be a sütőt 170 fokra. (megjegyzés: én mindig elolvasom a receptet és felmérem, hogy kb. nekem mennyi idő lesz ezt elkészíteni. ha úgy gondolom, hogy kicsit talán hosszabb idő /mert béna vagyok vagy mert először csinálom, stb/ akkor az elején még hagyom a sütőt és csak a 2./3. lépés után izzítom be.)

Először darabold fel a csokit kisebb darabokra és tedd egy tálba. A tejszínt melegítsd fel egy kis lábosban és mielőtt még forrni kezdene vedd le a tűzről és öntsd rá a darabolt csokira. Várj egy pár másodpercet, míg a forró tejszín körbeöleli a csokit aztán keverd össze őket, hogy a csoki teljes egészében elolvadjon.

Keverd ki a puha vajat a sóval és a cukorral.

Add hozzá egyenként a tojásokat.

Mérd ki a lisztet, tegyél bele egy csomag sütőport. Miután összekeverted, apránként kanalazd bele a vajas-cukros-tojásos masszába folyamatosan keverve azt. Most jöhet bele az olvasztott csoki is.

Hámozd meg az almákat, a magházat vágd ki és szeleteld fel őket vékony szeletekre. (tetszés szerint)

Vajazz és lisztezz ki egy sütőformát. (én kerek, 26 cm átmérőjű csatos formában sütöttem)

Most öntsd bele a tészta 1/3-át a formába és egyengesd el az alján. Az almaszeletek 1/3-át oszd el szépen egyenletesen rajta. Ismételd meg ezt a két lépést még kétszer. Tehát alulról tészta-alma-tészta-alma-tészta-alma.

Szórd meg a süti tetejét a mandulával majd a legvégén még egy kis fahéjas cukor keverékkel is.

A süti 75-85 percig sül. Ha úgy látod szükséges, kb 60 perc után tegyél fóliát a tetejére, nehogy megégjen.

dsc_0283.JPG

Jó pihenést! Jó étvágyat!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kisultakalacsom.blog.hu/api/trackback/id/tr212635493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása